Článek
Češi stále víc touží po tom mít doma originální a kvalitní kousky, proto jsou designové trhy velkým hitem. Většinu zákazníků takových akcí přitom tvoří ženy a nejvíc se prodává oblečení a doplňky.
„Máme stálé zákaznice, které se zamilují třeba do jednoho výrobce a pořídí si od něj i padesát sukní,” říká Terezie Tunková, která designové markety pořádá už osm let. Její akce Dyzajn market se rozrostla z malého kavárenského projektu v největší českou prodejní designovou výstavu.
Koná se několikrát do roka a nabízí i bohatý doprovodný program. Všechny vystavovatele jako pořadatelka pečlivě vybírá. Největším designovým hitem je teď podle ní beton jako materiál. „Vyrábí se z něj šperky, ale velký zájem je i o doplňky do bytu - jako jsou třeba hodiny nebo květináče,” říká Tunková.
Jsou Češi ochotní utrácet za designové doplňky? A vyplatí se do takových věcí investovat, nebo je to jen otázka prestiže? A co je největším designovým hitem letošní zimy? Podívejte se na rozhovor ve videu.