Hlavní obsah

„Největší výzva je umět se prodat,“ říká spoluzakladatel Spaceflow, která je ve finále mistrovství Evropy startupů

Spoluzakladatel Spaceflow Jan Jílek byl hostem pořadu Den v ekonomice.Video: Seznam Zprávy

Soutěž o titul mistra Evropy mezi startupy vrcholí. Do finále se probojovala i česká firma Spaceflow. S čím chce ohromit porotu a sáhne si na prestižní titul a finanční ocenění půl milionu dolarů?

Článek

Spaceflow je český startup, který díky digitalizaci umožňuje efektivnější využívání budov.

Jeho aplikace je použitelná pro kancelářské i obytné budovy a zjednodušeně řečeno usnadňuje komunikaci mezi nájemci a správci budov. Existuje od září roku 2017 a teď postoupila mezi nejlepší startupy střední a východní Evropy v soutěži Startup World Cup & Summit, což je něco jako mistrovství Evropy mezi startupy.

„Pro český startup to znamená spoustu pozornosti i v zahraničí. Nejen mezi investory, ale i mezi klienty,“ říká Jan Jílek, spoluzakladatel Spaceflow, který byl hostem Seznam Zpráv.

Do soutěže se přihlásilo více než 2 000 soutěžících. Nejlepšího z nich vyhlásí dnes v Praze a ten si odnese nejen odměnu 500 tisíc dolarů, ale i možnost zúčastnit se celosvětového finále v Silicon Valley 17. května.

Spaceflow není jediný český účastník. Bojuje například i výrobce krátkých lyží Snowfeet, webový nástroj pro konverzi mezi programovacími jazyky PeachPie nebo třeba aplikace sledující kondici a život psů Actijoy.

„České prostředí nabízí kvalitní technologické zázemí,“ říká Jílek s tím, že i české firmy díky kvalitním produktům mohou směle konkurovat těm zahraničním. „Největší výzva pro české startupy je umět se prodat v zahraničí,“ dodává Jílek.

Související témata:

Doporučované