Hlavní obsah

Dali jsme si šampaňské. Detaily o tom, jak Facebook koupil firmu z Prahy

Facebook koupil české studio Beat Games. Rozhovor se spoluautorem hry Beat Saber Jaroslavem Beckem.Video: Anita Baselová, Seznam Zprávy, Youtube.com

Odezva na koupi českého studia Beat Games Facebookem přichází z celého světa. Tvůrci však na oslavu čas nemají, plně se soustředí na další update své hry pro virtuální realitu.

Článek

Tvůrce úspěšné hry pro virtuální realitu Beat Saber se stane součástí studia Oculus, jež patří společnosti Facebook, „jako nezávisle řízené studio“ se sídlem v Praze. Velké oslavy se ale u českého studia Beat Games nekonají, protože vývojáři chystají na prosinec velký update hry.

„My jsme neměli moc čas oslavovat. Celý tým si dal skleničku šampaňského a šli jsme pracovat. Každopádně odezva z celého světa je obrovská. Je to velký počin i pro Facebook, nevím o tom, že by v minulosti udělali akvizici herního studia,“ komentuje úspěšný prodej jeden ze spolutvůrců hry Jaroslav Beck.

Úspěch Beat Saber

Jedná se o videohru pro virtuální realitu.

Studio Beat Games ji vydalo v květnu 2018.

Vytvořili ji Jaroslav Beck, Ján Ilavský a Vladimír Hrinčár.

Během prvních 10 měsíců hra dosáhla 1milionu stažení, čímž se stala nejprodávanější hrou pro virtuální realitu na světě.

Zisk z prodeje zůstává tajný

Příliš podrobností o prodeji známo není. Odborníci odhadují, že celková částka za prodej by se mohla pohybovat ve vyšších stovkách milionů až v jednotkách miliard korun. Jaroslav Beck řekl, že hodnotu akvizice by rád potvrdil, ale nemůže.

Jednání s Facebookem – respektive Oculusem – prý ale byla překvapivě svižná. „Byl to extrémně rychlý proces, sami jsme byli překvapeni, jak rychle to probíhalo. To je ale všechno, co o jednání mohu říct,“ dodal.

První česká firma Facebooku se sídlem v Praze

Studio Beat Game bude i po prodeji stále sídlit v Praze a autorům hry by měla zůstat tvůrčí svoboda. „Dál pokračujeme na vývoji hry, jsme součástí Oculusu, Facebooku. Zůstáváme nadále ve firmě a jsme v uvozovkách zaměstnanci Facebooku,“ upřesnil postavení studia Beck.

Ztráty tvůrčí svobody a změn se autoři rozhodně nebojí. Při vyjednávání podmínek si dali záležet na tom, aby pro ně nebyly nevýhodné.

„Základem naší dohody bylo právě to, že jsme si řekli podmínky, které pro nás dávaly smysl. Pro všechny strany je důležité, abychom hru dál vyvíjeli tak, jak jsme to dělali doposud, protože prosperuje a je největší hrou ve virtuální realitě. S Oculusem budeme spolupracovat ohledně marketingu apod. Poskytnou nám veškerou infrastrukturu, abychom se mohli věnovat i tomu, na co dosud nebyl čas,“ popisuje Beck.

Vývoj další nové hry tvůrci v plánu nemají. Prioritou pro ně vždy byla a bude hra Beat Saber, o které bude v následujících týdnech zřejmě hodně slyšet.

Doporučované