Článek
Při debutu na burze minulý měsíc se s akciemi společnosti Anheuser-Bush začalo obchodovat v Hongkongu a během prvního dne obchodování jeho cenné papíry vzrostly o pět procent. IPO společnosti, ke které patří například značky Budweiser nebo Stella Artois, se tak stala druhou největší veřejnou nabídkou letošního roku.
Vstup na burzu největšího pivovaru na světě přišel navíc v době, kdy se jiné veřejné nabídky akcií příliš nezdařily. Například akcie Uberu nebo firmy SmileDirectClub, se krátce po vstupu na burzu výrazně propadly. Právě u Uberu to bylo po prvním dni až o 7 procent.
Ale sláva kolem vstupu na burzu je pryč.
Anheuser-Bush v pátek oznámil, že jeho zisk před úroky, zdaněním a odpisy zůstal meziročně téměř beze změny na 5,3 miliardy dolarů (v přepočtu 122 miliard Kč), zatímco analytici počítali až s tříprocentním nárůstem.
Na výsledky firmy měly podle agentury Reuters negativní dopad vyšší náklady na komodity a také na marketing.
Pivovar očekává na konci hospodářského období jen mírný nárůst zisku, nadále ale počítá se silným růstem tržeb.
Skupina Anheuser-Busch InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. V roce 2016 skupina koupila zhruba za 100 miliard dolarů svého největšího rivala SABMiller.
Od roku 1907 firma vede rozsáhlé soudní spory s českým pivovarem Budějovický Budvar o ochrannou známku Budweiser, z nichž většinu prohrál.
Mezi značky společnosti Anheuser-Busch InBev patří kromě Budweiseru také Corona, Stella Artois. Firma zaměstnává po celém světě kolem 175. 000 lidí.