Článek
Světoznámé panenky Barbie vyrážejí rázným krokem vpřed. Mattel oznámil, že do marketingové propagace svých nejpopulárnějších hraček investuje dvakrát více než před rokem, tedy 106 milionů dolarů, což v přepočtu dělá asi 2,3 miliardy korun.
Největší reklamní kampaň plastikových panen za pět let zahájil i videem, jehož úryvky jsou ke zhlédnutí v úvodním videu tohoto článku. V něm se odhaluje jádro a heslo propagace: A Doll Can Help Change The World.
Povahové rysy zvlášť dobré v pandemii
Mattel cílí hlavně na to, aby rodičům ukázal, že hraní s panenkami v dětech posiluje laskavost a soucit. Tedy vlastnosti pandemií často podrobené zkoušce, ale právě ty, které podle amerického výrobce hraček i dnes znamenají nejvíc. Jako když si přátelé a rodiny v nelehké době vzájemně pomáhají, a ohleduplnost mají například i nadřízení ke svým zaměstnancům v práci, či v případě státu také vláda k občanům ze všech vrstev.
Podpora rovnosti, zavržení stereotypů
Tvrzení a nové motto společnosti o vyvíjení kladných charakterových rysů v dětech pomocí hraček podporuje studie britských vědců z Univerzity v Cardiffu. Zvlášť v posledních letech vydala Barbie několik edicí na podporu rovnosti pohlaví a ras, i proti stereotypům.
Děti dnes pečují o panenky na vozíku nebo si hrají rovněž na vysoce postavené ženy, které jsou černé pleti.
Z pádu ke dnu obrat k vrcholu díky všestrannosti
I to zřejmě světoznámé značce pomáhá v setrvalém růstu prodejů. Ten nastal právě v roce 2015, kdy Mattel udělal právě až dosud největší reklamní kampaň s názvem „Imagine the Possibilities“.
Výrobce tehdy musel výrazně zainvestovat do marketingu panenek kvůli roky trvajícímu poklesu prodejů. Oživení se mu povedlo a k loňskému covidovému roku mu tržby z 905,9 milionu dolarů, tedy 19,3 miliardy korun, vzrostly skoro o polovinu na 1,3 miliardy dolarů, což je je bezmála 28 miliard korun.
A jen za letošní první čtvrtletí prodeje Barbie vyskočily o 87 procent na 276,2 milionu dolarů, tedy skoro šest miliard korun, a málem i třetina odbytu celé mateřské firmy Mattel, jejíž tržby od ledna do března roku 2021 činily 874,2 milionu dolarů, což je v přepočtu zhruba 18,7 miliardy korun.