Článek
V pětadvaceti letech je Jakub Kornfeil nejstarším jezdcem na okruhu Moto3. Už před letošním ročníkem světového šampionátu vyjednával o přesunu do silnější třídy Moto2. Nakonec i díky lepší nabídce svého týmu Prüstel GP jezdí ještě jeden rok v nejslabší třídě. A zatím prožívá nejlepší sezonu svého života.
„Tým mi poskytl lepší motorku, lepší mechaniky, lepšího týmového kolegu,” jmenuje Kornfeil důvody, proč nakonec v Moto3 zůstal.
I díky tomu, že českému závodníkovi momentálně patří sedmé místo v pořadí mistrovství světa, se cítí připravený na přestup do silnější kubatury. Tam však nemíří jediný, zájem o druhou nejsilnější třídu mají jezdci ze šampionátu superbiků, návrat do Moto2 plánují i někteří jezdci z královské třídy MotoGP.
„Vyjednáváme s mnoha týmy. Ale je tam strašný přetlak, je to kategorie, do které je nejtěžší se dostat,” říká Kornfeil.
Momentem, který Jakuba Kornfeila vystřelil do povědomí motocyklových fanoušků po celém světě, byl incident z květnového závodu na okruhu v Le Mans. Přímo před jeho motorkou upadl italský závodník Enia Bastianini. Rodák z Kyjova se rozhodl pro nejméně očekávaný manévr a ležící motocykl přeskočil.
Sometimes, you just got to SEND IT! 🚀@JakubKornfeil84 goes BIG in the craziest save in #Moto3 history!#FrenchGP pic.twitter.com/VnSPFB7Jlf
— MotoGP™🇨🇿🏁 (@MotoGP) May 21, 2018
„Pohybujeme se ve velkých rychlostech. Za jednu vteřinu ujedeme na motorce 40 metrů, takže moc času na přemýšlení nebylo. Měl jsem ale načtenou jeho stopu, viděl jsem, že by možná mohl spadnout,” popisuje Kornfeil momenty před pádem italského závodníka.
Skočit se závodní motorkou by podle Kornfeila nezvládl každý jezdec mistrovství světa. Jemu samotnému pomohl i fakt, že se ve volném čase věnuje motokrosu. „Jezdci MotoGP se vyjádřili, že to byl nejlepší manévr na světě, takže si myslím, že moc jezdců by to nedokázalo,” zamýšlí se český jezdec.
Velkou roli ve financování celé sezony nehraje pouze Kornfeilův tým, ale také jeho generální sponzor. „Bez pomoci sponzora bych dnes určitě nezávodil,” přiznal Kornfeil. „Závoděním si nevydělám na pohodlný život, spíš na přežívání. Já to dělám, protože mě to baví a naplňuje. Možná jednou, až dosáhnu větších výsledků, tak se závoděním bude dát slušně živit.”
Týmovým kolegou Jakuba Kornfeila je Ital Marco Bezzecchi, který prošel školou legendárního závodníka Valentina Rossiho. Mezi ním a pětadvacetiletým Čechem panuje v týmu spíše rivalita. „Já si myslím, že by bylo fajn se v týmu doplňovat, radit si a sdílet data. To on nedělá, moc velcí kamarádi nejsme. Já to ale beru,” přiznává závodník.
O víkendu ho čeká seriál MotoGP Velká cena České republiky na Masarykově okruhu v Brně. „Strašně rád se setkávám s fanoušky. Lidé z vás dělají hvězdu, takže je potřeba se o ně starat. Podpisové akce a Velkou cenu v Brně si užívám,” říká Kornfeil. Cíle pro závod v Brně má český závodník jasné. „Je těžké soudit před celým víkendem. Fanouškům by se určitě líbil výsledek v Top 10, pro to udělám maximum.”
Ve volných chvílích se Jakub Kornfeil věnuje závodům na JetSurfu. V minulosti řekl, že se při závodění na motocyklu cítí ale bezpečněji. „Na motorce máme kombinézu a hodně ochranných prvků, jsme obrnění jako rytíři. V celých závodech se strašně dbá na bezpečnost.” popisuje závodník své důvody a dodává: „Paradoxní je, že k větším zraněním dochází v nižších rychlostech. Motorky jsou sice nebezpečný sport, ale bezpečnost je na prvním místě.“
Na celý rozhovor s Jakubem Kornfeilem, například o smrtelných nehodách při závodech nebo jeho závodění na JetSurfech, se podívejte v úvodním videu.