Článek
Uživatelé sociálních sítí a mnohé světové celebrity kritizují švédský oděvní řetězec H&M kvůli jedné z jeho reklam. Nelíbí se jim snímek černošského chlapce v zelené mikině, na které je nápis „Nejhustější opice v džungli”. Je podle nich nevhodný a rasistický.
K reklamě, kterou mnozí označují za kontroverzní, se mezi prvními vyjádřil americký zpěvák The Weeknd. Ten v minulosti s oděvní firmou spolupracoval a byl tváří jedné z kolekcí. To je podle něj ale do budoucna už nemožné. Na svém twitterovém účtu uvedl, že ho reklama šokovala a hluboce se ho dotkla.
woke up this morning shocked and embarrassed by this photo. i’m deeply offended and will not be working with @hm anymore... pic.twitter.com/P3023iYzAb
— The Weeknd (@theweeknd) January 8, 2018
Po zpěvákovi se k reklamě začaly vyjadřovat i další slavné osobnosti. Mnohé z nich na Twitteru zveřejnily svou verzi reklamy. Basketbalista LeBron James nahradil nápis kresbou korunky. Rapper a hudební producent Diddy uvdeřejnil ilustraci původní fotografie. V jeho verzi však na mikině stojí „Nejhustější král na světě”.
Put some respect on it!! When you look at us make sure you see royalty and super natural God sent glory!! Anything else is disrespectful. pic.twitter.com/QVaxgngwh1
— Diddy (@Diddy) January 8, 2018
Švédský oděvní řetězec se již za fotografii omluvil. „Hluboce nás mrzí, že fotografie byla pořízena a litujeme také samotného potisku. Proto jsme fotografii stáhli z našich stránek a mikinu z naší nabídky,” stojí v prohlášení firmy. Původně však byla z e-shopu stažena pouze fotografie s chlapcem tmavé pleti. Lidem však vadil i samotný nápis.