Hlavní obsah

Nejdůležitější zákazníci? Firmy, junioři a důchodci, zjistil průzkum o službách 4.0

Nejdůležitější zákazníci? Firmy, junioři a důchodci, zjistil průzkum o službách 4.0.Video: Jan Marek, Seznam Zprávy

Jako nejdůležitější zákazníky za pět let vnímá většina malých a středních firem v České republice firemní zákazníky, mladé do 25 let a seniory. Vyplývá to z průzkumu, který pro Asociaci malých a středních firem vypracovala společnost Ipsos.

Článek

Průzkum zjišťoval, jak firmy vnímají moderní technologie a služby 4.0. Odpovídala v něm stovka podnikatelských subjektů.

Pod pojmem „chytrá služba“ si něco konkrétního dokáže vybavit už dnes šest z deseti firem. Mezi nejvíce využívané technologie patří online rezervace a objednávky, sociální média a cloudové služby.

Téměř polovina menších firem už má svůj profil na sociálních sítích.

„Polovina českých MSP využívá online objednávky nebo sociální sítě jako standardní nástroj svého podnikání. Online marketing nebo e-shopy jsou stále na vzestupu. Překvapením je ztráta averze vůči cloudovým řešením a čím dál větší zájem je o řešení pro vzdělávání zaměstnanců pomocí nových nástrojů,“ komentovala výstupy z výzkumu v oficiální zprávě Asociace malých a středních firem.

Průměrný podíl poptávek získaný prostřednictvím internetu je přibližně 20 procent (pro ty, kteří internet tímto způsobem využívají).

Dramatický nárůst spojený s chytrými službami očekávají podnikatelé zejména u mladých lidí do 25 let, pro které je online prostředí již přirozenou součástí jejich života. Díky jednoduchosti ovládání a dostupné logistice se ale velmi silnou zákaznickou skupinou stávají i senioři.

Průzkumu se zúčastnilo sedmdesát firem a třicítka OSVČ, odpovídaly v něm telefonicky.

Související témata:

Doporučované