Článek
„Zjišťujeme příčiny a v tento okamžik můžeme říct, že většinou za tím stojí selhání lidského faktoru. A to ve všech směrech. Za nehody mohou nejen strojvůdci – to v případě, kdy vlak mine návěstidlo zakazující jízdu, ale také řidiči a chodci,“ říká generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera.
Rozhlížejte se na každém želeničním přejezdu!
Velmi často dochází ke střetu auta s vlakem, a to přes varující signály na železnici. „V drtivé většině případů za to může řidič, případně technická závada automobilu. Řidiči, kteří takovou nehodu přežijí, vypovídají, že si nevšimli, že je přejezd v činnosti. A alarmuji na řidiče, pokud na přejezdu nebliká žádné světlo, tak je tam výstražný kříž a řidič se musí rozhlédnout. Ten přejezd většinou funguje, ale může být v poruše a ten výstražný kříž jednoznačně říká: PŘESVĚDČ SE, JESTLI JEDE VLAK,“ apeluje Jan Kučera.
Nejvíce nehod se stává na přejezdech, kde je jen světelná signalizace, ale chybí závora. „Závora funguje jako optická překážka v zorném poli řidiče. Proto chceme, aby na všech přejezdech byla závora,“ říká generální inspektor Drážní inspekce.
A co stojí za nehodami vlaků z posledních týdnů? Nejen to se dozvíte v celém rozhovoru ve videu nad článkem.
Rozhovor je součástí pořadu Ráno na gauči, který vysíláme na Televizi Seznam každý všední den od 7:00.
Návod k naladění Televize Seznam najdete zde.