Článek
Padesátimetrový kolos, který zvládne obrábět nadrozměrné hliníkové díly. Nové obráběcí centrum ve výrobní hale ostravské vagonky zabírá plochu velkou jako polovina olympijského bazénu. Sloužit bude především pro výrobu železničních vozidel.
„V Ostravě zdvojnásobíme nejen výrobní plochu, ale také počet zaměstnanců, který vzroste ze 450 na 900,“ říká předseda představenstva a prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.
Obráběcí centrum dodala česká firma Strojírna Týc. Tvoří je dva na sobě nezávislé portály se souvisle řízenou pětiosou hlavou a až dvanácti tisíci otáčkami za minutu. To vše s přesností obrábění na setiny milimetru.
Dceřiná společnost Škody Transportation Škoda Vagonka si od toho slibuje především navýšení kapacity výroby nových vlaků. A to nejen pro tuzemský trh, ale i pro zahraniční zákazníky.
„Nové obráběcí centrum zvýší kapacitní možnosti firmy v obrábění nadrozměrných dílů na dvojnásobek. Díky tomu budeme například nově obrábět až 28 metrů dlouhé hliníkové svařence a podsestavy širokorozchodných skříní pro projekty vozidel určených například pro Lotyšské dráhy,“ popsal generální ředitel a předseda představenstva Škody Vagonka Martin Bednarz.
Škoda Transportation
Je součástí skupiny PPF,
zaměřuje se na vozy hromadné dopravy, zejména nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, trolejbusy nebo soupravy metra,
v ČR má několik dceřiných společností (mj. Škoda Electric, Škoda Vagonka, Pars nova),
jen v ČR zaměstnává téměř pět tisíc lidí,
působí také v Německu, Finsku, Maďarsku a Rusku.
Instalace stroje je součástí větší, více než miliardové investice v projektu „Nová Vagonka“. Do rozšířené výrobní haly hledá firma nové zaměstnance stejně jako do dalších provozů skupiny v Plzni a Šumperku.
V novém areálu už odbaví nejbližší zakázky, například jednopodlažní elektrické jednotky pro Česko, Slovensko a Lotyšsko a push-pull železniční soupravy pro Moravskoslezský kraj.