Článek
Pravdu mají ti, kdo tvrdí, že závod o upoutání pozornosti je jen jeden. A ty nejzaručenější postupy, jak z něj vyjít na hlavu poražen, bývají univerzální.
Proč by se jinak nejbohatší člověk světa i nejstarší politická strana na našem území zaměřili na totéž? Totiž soustředili se na přemalovávání svého vizuálu?
Twitter (hračka Elona Muska za 44 miliard) má problémy. Ekonomické, reputační, jaké si vzpomenete. Šéf to řeší zápasem v kleci (uvědomuje si vůbec, že kolega Zuckerberg je o 13 let mladší?), zběsilou rotací uživatelských pravidel a od pondělí výměnou loga. Už ne štěbetající/tweetující ptáček, ale Muskovo zamilované korporátní „X“.
Zbytek internetu, který tu starou ikonu jako „tlačítko“ dál používá (najdete ji i u článků Seznam Zpráv), z pochopitelných důvodů odpoledne vyčkává, jestli si Musk u večeře rebranding nerozmyslí. A i kdyby rozmyslel, nikoho kromě akcionářů to nejspíš nijak zvlášť nevzruší.
Sociální demokracie byla založena v hostinci U Kaštanu o rok dřív, než si dal Edison patentovat žárovku. Ale dnes kráčí stejnou cestou jako digitální vizionář a podnikatel v oboru dobývání vesmíru.
ČSSD, od června SOCDEM, svou značku náruživě přemalovává už několik let, přičemž účinek na volební preference a výsledky je všeobecně znám. Úsilí zatím vyvrcholilo změnou názvu, což stoprocentně (minimálně na dobu mezi dvěma až třemi večeřemi) čeká i Twitter. Šéf očividně usoudil, že uživatelské lidstvo netouží po ničem jiném než místo „tweetovat“ říkat „iksovat“.
Muskova inspirace se zdá překvapivá. Ale proč by excentrický boss místo cedění krve a potu v Las Vegas nemohl sbírat zkušenosti v Lidovém domě? Zvlášť když to vyjde nastejno: bílé X na černé ploše, jako všechny lososové odstíny SOCDEM. Zbývá si rozdělit role: Kdo bude Pat a kdo Mat?