Článek
Lákadlem bude novinka, kterou představuje závodní speciál Tatra T-815 zvaný Puma. Posádka Karla Lopraise s ním třikrát vyhrála kategorii kamionů v automobilové soutěži Rallye Dakar. Jde o nejúspěšnější český sportovní automobil všech dob, vystaven bude v Dopravní hale.
Se závodní Tatrou startoval Loprais celkem čtyřikrát na Rallye Dakar. V letech 1998, 1999 a 2001 s tímto vozem v kategorii kamionů vyhrál a v roce 2000 dojel na druhém místě. Po roce 2001 ukončila sportovní kariéru tohoto vozu změna technických pravidel. „Moc mne těší, že ve znovuotevřeném muzeu čeká na návštěvníky jedinečný exponát,“ uvedl generální ředitel NTM Karel Ksandr. Za zapůjčení vozu poděkoval Karlu a Milanu Lopraisovi.
Nákladní terénní speciály automobilky Tatra se soutěže Rallye Dakar úspěšně zúčastňovaly od roku 1986. V dosavadní historii tohoto podniku zde vůz Tatra zvítězil v kategorii kamionů celkem šestkrát, vždy s Karlem Lopraisem jako prvním jezdcem a vedoucím vítězné posádky.
V Národním technickém muzeu jsou připraveny i výstavy Česká stopa v historii výpočetní techniky, která je prodloužena do 16. května, a pak výstavy Petr Tučný a (česká) designérská scéna, Adolf Loos světoobčan, Fenomén Jawa aneb Jawa, jak ji neznáte a Příští stanice: Muzeum železnice a elektrotechniky.
Vstup do muzea je možný pouze s respirátorem a po dezinfekci rukou. Otevřeny jsou všechny expozice s výjimkou Herny Merkur a Uhelného a rudného dolu. Programy pro školy a veřejnost se nekonají. Uzavřeny zůstanou také knihovna, badatelny, restaurace a návštěvnická šatna.
Vstupenky do muzea je nově možné zakoupit on-line.
Od 3. května se mohly otevřít některé kulturní instituce v Královéhradeckém, Pardubickém, Karlovarském, Plzeňském, Libereckém a Středočeském kraji a v Praze. Povoleny ale nejsou skupinové prohlídky. Podle rozhodnutí vlády musí mít každý návštěvník k dispozici 15 metrů čtverečních vnitřní plochy, která je přístupná veřejnosti, a návštěvníci jsou povinni udržovat rozestupy alespoň dva metry, nejde-li o členy domácnosti.