Článek
V rozpočtu chybí desítky milionů korun z tržeb za vstupenky, divadlo tak muselo částečně redukovat plány. Diváci to ale zatím podle vedení nepoznají, od září se totiž postupně začnou dostávat na program novinky nastudované v době uzávěry divadel kvůli šíření koronaviru.
„Všechny tři soubory celou dobu pracovaly, udržovaly ansámbly, aby bylo možné co nejdříve znovu začít,“ řekl umělecký šéf Martin Glaser. Většina podzimních novinek je tak slovy režiséra připravená v „covidových mrazácích“.
K očekávaným premiérám operního souboru patří Peter Grimes, dílo Benjamina Brittena, které v Brně nastuduje režisér David Radok. „Podařilo se nám najít skvělého představitele titulní role, švédského pěvce Joachima Bäckströma,“ uvedl umělecký šéf opery Jiří Heřman. Na jaře připraví režisér Miroslav Krobot Mozartovu operu Kouzelná flétna.
Balet nejprve uvede dříve nastudované tituly, které ještě neměly premiéru. Jde o Stabat Mater k poctě choreografa Pavla Šmoka a monumentální projekt Beethoven k 250. výročí narození slavného skladatele. V jednu chvíli bude na jevišti až 200 účinkujících, uvedl umělecký šéf baletu Mário Radačovský. Na květen příštího roku připravuje balet Popelku Sergeje Prokofjeva v choreografii a režii Markéty Pimek Habalové.
Činoherní soubor nabídne klasiku i světové premiéry. V seznamu připravovaných inscenací je Matka Karla Čapka, Kavkazský křídový kruh Bertolta Brechta, Ztížená možnost soustředění Václava Havla nebo Moliérův Amfitryon. Úplnými novinkami budou Chytání Vídně dramatičky Lenky Lagronové a Ohnivá země Václava Štecha, hra nově pojatá a rozvinutá dramatikem Tomášem Vůjtkem.
„Hlavní přání se upíná k tomu, aby sezona proběhla bez přerušení,“ uvedl umělecký šéf činohry Milan Šotek. Pod jeho vedením se téměř z poloviny obměnil herecký soubor a přišel kmenový režisér Štěpán Pácl, podepsaný pod třemi novinkami nadcházející sezony. Dvě inscenace režíruje Aminata Keita.