Článek
28 tobogánů a skluzavek a 16 bazénů s plochou tři tisíce metrů čtverečních. Vypustit je a znovu napustit trvá 3 týdny. A stojí miliony. Za poslední rok si to Aqualand Moravia vyzkoušel hned pětkrát. Zbytečně.
„Častokrát jsme se připravovali na otevření, které pak stejně nevyšlo, a to nám vzalo hodně času a peněz,“ říká ředitel aquaparku Petr Pavlacký s tím, že jen samotné napuštění bazénů vyjde na šest až sedm milionů korun. Když se k tomu přidají i náklady na chemii a energie, vyšly zbytečné přípravy na otevření, které se řídily sliby vlády, na desítky milionů.
Celkem pak covidová pandemie firmu připravila o stovky milionů. „Největší ztráty jsou na tržbách, které jdou do stovek milionů,“ dodává Pavlacký s tím, že ani kompenzace ztrátu rozhodně nedohnaly.
I když je areál prázdný, jeho provoz stojí 8 milionů korun měsíčně.
„I když je areál prázdný, jeho provoz stojí osm milionů korun měsíčně. Pokud jsme dostali jednotky milionů korun na kompenzacích, ale máme desítky milionů nákladů, je to zanedbatelná část,“ dodává.
Tobogán jako horská dráha
Firma ale i v pandemii investovala a rozšiřovala areál. Celková výše investice se vyšplhala na 400 milionů korun. V nové části, které dominuje 260 metrů dlouhý tobogán s pěti úseky, ve kterých se jezdí „do kopce“, přibyla i divoká řeka a dětský vodní hrad. Tím ale akvapark nekončí.
Řeku chceme rozšířit o divokou část, doplnit dalšími bazény
„V plánu máme dostavbu další části. Řeku chceme rozšířit o divokou část, doplnit dalšími bazény, máme v plánu i provozní výdaje, dostavbu parkovacího domu a intenzivně se zabýváme rozšířením ubytovací části,“ říká Pavlacký s tím, že aktuálně má hotel kapacitu 100 lůžek a ta by se měla zdvojnásobit. Opět by se mělo jednat o stovky milionů korun.
„V rámci areálu existuje další část našeho pozemku, kam je možné se rozrůstat. Teď je to 7 hektarů – tedy 13 velkých fotbalových hřišť, a o 20 procent by se mohla rozšířit,“ dodává.
Víc lidí než na zámku v Lednici
Vodní areál stál investora ŽS Real a evropské fondy přibližně 1,2 miliardy korun. Otevřel v srpnu 2013. Před covidem do něj mířilo více než 800 tisíc lidí ročně.
V loňském - tedy pandemickém roce - to bylo podle dat CzechTourismu už jenom 367 tisíc lidí - o víc než polovinu méně. I tak se ale atrakce drží v desítce nejnavštěvovanějších turistických cílů Česka. Loni do ní zamířilo víc lidí než na Petřínskou rozhlednu, do lednického zámku nebo do Adršpašských skal.