Článek
Sociální síť TikTok má nyní více než 689 milionů uživatelů měsíčně. Platforma pro vytváření krátkých videí je tak levnou příležitostí pro nové i zavedené společnosti především díky inzerci a interakci s klientelou.
Videa s hashtagem #smallbusiness mají na TikToku v současnosti kolem 25 miliard zhlédnutí. Malé podniky to vede k tomu, aby platformu využívaly ke zviditelnění svých značek a využily příležitosti k oslovení dalších zákazníků.
Finanční experti z britského webu pro porovnávání cen Money.co.uk zkoumali, které podnikatelské sektory si v současnosti vedou na TikToku nejlépe. Tým se zaměřil na nejsledovanější videa s hashtagem #smallbusiness. Podle počtu lajků a odvětví, do nějž firma spadala, seřadili podnikatelské sektory od nejpopulárnějších po nejméně oblíbené.
Experti zjistili, že nejoblíbenějším sektorem na TikToku je kosmetický průmysl. Nejpopulárnější videa s touto tematikou mají 61 792 300 lajků. Propagují různé kosmetické výrobky od lesků na rty po spony do vlasů.
Na druhém místě v seznamu nejpopulárnějších malých podniků na TikToku jsou ty z módního průmyslu, které sbírají kolem 50 424 500 lajků. V těchto videích byla zastoupena hlavně móda na běžné nošení.
Třetím sektorem jsou klenotnictví. Mezi nejoblíbenější videa patří ta o náhrdelnících, prstenech a náušnicích. Obecně mají takovéto příspěvky 49 893 000 lajků.
Čtvrtým nejpopulárnějším sektorem na TikToku jsou ty, které se zaměřují na umění. Obrazy, plátna nebo videa s grafickým designem získala celkem 43 543 000 lajků. První pětici zakončují firmy prodávající dekorace a doplňky do domácnosti s celkovým počtem 27 103 700 lajků.
Dalšími z nejpopulárnějších průmyslů byl potravinářský (26 798 000 lajků), následují firmy prodávající mobilní příslušenství (22 569 900 lajků), dále prodejci prostředků na čištění a údržbu (19 099 100 lajků) a výrobci hraček (11 596 400 lajků). Desátým nejoblíbenějším sektorem na TikToku je ten prodávající dentální potřeby s 9 700 000 lajky.
Experti letos v květnu analyzovali celkem 235 nejpopulárnějších videí. Zaznamenávali jak počet lajků, tak odvětví, do nějž společnost spadá, což jim umožnilo seřadit sektory podle oblíbenosti uživatelů.
Aplikaci vyvíjí čínská společnost Byte Dance. TikTok vznikl v roce 2016 a do té doby nasbíral více než půl miliardy uživatelů z celého světa. Platformu využívá především mladší věková kategorie.