Hlavní obsah

Nabídku na prodloužení Baťova kanálu podalo pět zájemců

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC) dostalo v termínu pět nabídek na výstavbu nové plavební komory Rohatec pro prodloužení Baťova kanálu směrem na jih do Hodonína.

Článek

Podávání nabídek do tendru v předpokládané hodnotě 190 milionů korun skončilo dnes ráno. ŘVC bude nyní nabídky hodnotit, o zhotoviteli bude jasno snad do měsíce, řekl ČTK mluvčí ŘVC Jan Bukovský.

„Věříme, že do měsíce bude proces dokončen. Nejde jen o hodnocení nabídek, ale i o další formální kroky před uzavřením smlouvy. Letos by smlouva se zhotovitelem měla být uzavřena a měly by začít přípravné práce,“ řekl Bukovský.

Na Baťově kanále vznikne po 80 letech unikátní komora, která splavní poslední necelý kilometr říčky Radějovky napojující se do řeky Moravy. Tento krátký úsek brání tomu, aby lodě z Baťova kanálu mohly doplout na hladinu Moravy u Rohatce a plout dalších šest kilometrů po hladině držené jezem až do Hodonína. Celkové náklady na prodloužení dosahují 234 milionů korun.

Baťův kanál vznikl ve třicátých letech 20. století. Původně sloužil nákladní dopravě, vozilo se po něm především uhlí. Nyní slouží k rekreaci, ročně jej navštíví kolem 90 000 lidí. Kanál má 53,8 kilometru. Částečně vede korytem Moravy, od Otrokovic ve Zlínském kraji přes Veselí, Strážnici a Petrov v Jihomoravském kraji až na Slovensko do Skalice. V budoucnu je v plánu také prodloužení z Otrokovic do Kroměříže.

Doporučované