Článek
Při cestě mezi Žďárem nad Sázavou a Velkou Bíteší, kde je i nájezd na dálnici D1, musejí řidiči do podzimu počítat s omezeními a uzavírkami také v dalších opravovaných úsecích tahu 37 mezi Ostrovem nad Oslavou a Křižanovem.
Kvůli dokončování obchvatu je silnice I/37 zavřená mezi Osovou Bítýškou a Velkou Bíteší. Kamiony by měly při objíždění tohoto úseku využít dálnici. Osobní auta mohou jezdit po silnicích nižších tříd. Ve směru z Velké Bíteše vede objížďka po silnici II/602 na Křeptovský Dvůr, v opačném směru po II/390 na Vlkov. Podle ředitelky jihlavského ŘSD Marie Tesařové tato uzavírka skončí nejpozději koncem srpna. Následně bude nový obchvat Osové Bítýšky otevřený pro dopravu.
Obchvat měřící 2,8 kilometru staví od podzimu 2019 firma IMOS Brno. Podle uzavřené smlouvy za to dostane zaplaceno 214 milionů korun bez daně. Během léta tam budou dělníci dokončovat pokládání živičných vrstev vozovky a propojovat obchvat s původní trasou.
Opravy desetikilometrového úseku tahu 37 mezi Ostrovem nad Oslavou a Křižanovem začaly minulý měsíc, bez daně budou stát 81 milionů korun. Jde o zakázku složenou ze tří úseků. „Každý má nějaká svoje dopravní opatření v návaznosti na to, jaký druh opravy se tam bude dělat,“ uvedla Tesařová. Doplnila, že pokud to jde, snaží se ředitelství udržet dopravu na hlavní trase a opravy silnice provádět po polovinách. „Ale ne všechny technologie a šířkové poměry tohle umožňují,“ řekla.
Před třemi lety dokončilo ŘSD na tahu 37 mezi Žďárem nad Sázavou a Velkou Bíteší obchvat obce Sklené nad Oslavou. Dva kilometry silnice tam stály 114 milionů korun bez daně.