Hlavní obsah

Na výstavě, kde žádná fotka není aranžovaná. A každá pomáhá dětem

Originální dobročinnou výstavu a aukci pořádá tisková agentura Reuters. Podívejte se na snímky, které mají pomáhat dětem.Video: Pavel Cyprich

V dobročinné aukci je sto snímků. Peníze jdou na podporu náhradní rodinné péče a vybrané dětské ústavy s dětmi do 3 let.

Článek

Petra Kvitová nad hlavou slavnostně třímá svoji druhou trofej z legendárního Wimbledonu, mláďata z pražské zoo, měsíc v superúplňku nebo makrofotografie rostlin - škála fotek, které agentura Reuters vybrala na pomoc českým dětem, je pestrá.

„Jde o to, aby se fotky hodily do domácností nebo kanceláří," vysvětluje ředitel agentury Reuters pro východní a střední Evropu Toufik Dallal a dodává: „Musí být líbivé pro oko nebo musí mít zajímavý příběh."

V dobročinné aukci, kterou agentura pořádá, je přesně 100 snímků. Výtěžek jde na podporu náhradní rodinné péče, kojeneckým ústavům a jiným pečovatelským domům, které se starají o děti a které jsou v odlehlých částech Česka. Dražba se jmenuje Šance pro děti.

„Vybrali jsme ústavy, kde jsou děti do 3 let. Jde třeba o Rýmařov, Dvůr Králové, Zbraslav a taky spolek Děti patří domů ve Svitavách, jenž pomáhá rodinám, které si vzaly děti do pěstounské péče," doplňuje Toufik Dallal.

Foto: David Černý

Česká tenistka Petra Kvitová slaví vítězství finálového utkání Fed Cupu proti Rusku v Praze, 15. listopadu 2015.

Letos poprvé jsou fotky, které mají pomoci, k vidění i naživo. Do 1. června, kdy také dražba končí, jsou vystaveny v galerii Czech Photo Center v Praze v Nových Butovicích.

Agentura doufá, že by se jí letos mohlo podařit k dětem dostat až milion korun. Sama peníze nevybírá - vítězi aukce jen pošle účet konkrétního zařízení, na který má poukázat peníze, pak dostane fotku. Je to rychlejší i transparentnější.

Na to, jak fotky, které se draží, vypadají i na další informace o aukci, se podívejte ve videu nad článkem.

Doporučované