Článek
Významné zásahy do stanice se neočekávají. Stavba tramvajové trati by měla začít v roce 2022 a vyjde podle odhadů na 262 milionů korun. Koleje mezi historickou a novou budovou Národního muzea již byly položeny. Tramvaje přestaly na náměstí jezdit na začátku 80. let minulého století.
„To, co se tam bude vyměňovat, jsou roznášecí desky pod vozovkou a to jsme očekávali. Nebude to žádný větší zásah do vestibulu metra. Tímto to (výstavba tramvajové trati) není ohroženo. V roce 2022 doufám, že začneme stavět,“ řekl primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Takzvané roznášecí desky přenášejí tlak do více bodů. Desky podle dřívějšího vyjádření zástupců dopravního podniku poškodila dlouholetá, velmi intenzivní doprava na severojižní magistrále.
Tramvaje se mají na náměstí vrátit při celkové rekonstrukci jeho horní části. Město nyní připravuje dokumentaci pro územní rozhodnutí. Dopravní podnik již při nedávné rekonstrukci prostoru mezi Národním muzeem a bývalým Federálním shromážděním položil zatím slepé koleje, které budou při prodloužení trati na náměstí využity.
Projděte si galerii, která ukazuje budoucí podobu náměstí.
Zda vznikne i trať od kolejí křížících Václavské náměstí v jeho středu směrem na Můstek, není jasné. Nicméně Praha při rekonstrukci spodní poloviny nechá v její horní části vybudovat základ pro případné prodloužení kolejí. Institut plánování a rozvoje zpracovává studii na proměnu celého takzvaného hradebního korza od Národní třídy až po Revoluční. „Jedním jejím úkolem je prověřit tuto možnost (prodloužit koleje na Můstek),“ řekl náměstek primátora Petr Hlaváček (TOP 09).
Kontroverzní nájezdy do podzemí nevzniknou.
Rekonstrukce spodní části náměstí začne v pondělí 20. dubna. Rozšířen bude prostor pro pěší na úkor automobilů a přibýt mají například pítka či zeleň. Rekonstrukce bude stát asi 330 milionů korun a kompletně dokončena má být do prosince 2021.