Hlavní obsah

Na trhu zážitků se točí stamiliony. Lidé rádi platí za adrenalin, námahy ale nesmí být moc

Obchod se zážitky: Co Češi nejvíc vyhledávají a jak za to utrácejí?Video: Zuzana Kubátová, Seznam Zprávy

Nový díl pořadu Peníze, nebo život mapuje domácí trh se zážitky. V Česku v tomto oboru působí více než tři desítky zavedených firem, které zprostředkovávají prodej zážitků. Největší mají obrat v řádu desetimilionů ročně.

Článek

Lídry zážitkového trhu jsou Firma na zážitky (Allegria) Lindy Vavříkové, dále společnost Adrop specializovaná výhradně na dárky určené pro muže. A trojici největších hráčů uzavírají Zážitky.cz.

Zážitkový trh prochází módními vlnami, ale má i své stálice. Hitem býval zorbing či bunjee jumping, jejich sláva však dávno pominula. Dnes jsou populární lety balonem či létání v takzvaném větrném tunelu, který simuluje volný pád.

Největší část obratu zprostředkovatelských společností však netvoří mimořádné adrenalinové zážitky, ale běžné a široce dostupné produkty jako masáže, wellness pobyty či gastronomické akce.

„Zákazníci si z široké nabídky na trhu spíš vybírají produkty, které jsou trošku pasivnější,“ líčí v pořadu Peníze, nebo život Jan Hájek, zakladatel a šéf Zážitků.cz. „Adrenalinové zážitky nebo akce, u kterých je třeba víc aktivity ze strany zákazníka, se neprodávají zdaleka tak dobře jako věci, kdy přijdete, sednete si a někdo vás ‚odzážitkuje‘ - odveze supersportem nebo odletí balonem. Přesto to nevzdávám a pořád si říkám, že i ty produkty, u kterých je třeba trochu vystoupit ze své komfortní zóny, si lidé časem budou kupovat víc,“ dodává jeden z výrazných hráčů českého zážitkového trhu.

Pořad Peníze, nebo život na téma byznys se zážitky si můžete pustit ve čtvrtek 26. července od 20:00 v televizi Seznam.

Jak naladit Televizi Seznam u vás doma? Praktický návod ZDE.

Související témata:

Doporučované