Článek
„Vůz má pro Prahu typický červenobílý nátěr a bude sloužit primárně ke školení řidičů a technického personálu,“ sdělil za DPP Ondřej Kubát. Podnik v minulosti testoval několik typů trolejbusů a vybudoval v Prosecké ulici trolej pro jejich dobíjení. Na Palmovce je pak dobíjecí stanice.
Trolejbus bude využíván především pro služební účely a výcvik řidičů. Nasazován bude pouze v soboty odpoledne v hodinových intervalech. První jízda se v sobotu z Proseka na Palmovku uskuteční v 12:15 a z Palmovky pak ve 12:38. Poslední začne v 17:38. Nasazování vozidla na linku 58 v následujících měsících bude závislé na postupu pracích při rekonstrukci kanalizace a vozovky v Prosecké ulici.
Od ostatních trolejbusů testovaných na lince 58 je ten nynější pro jízdu mimo trolejové vedení vybaven pomocným dieselovým agregátem. „Kromě výuky a výcviku bude trolejbus sloužit k pokračování testů na drážní infrastruktuře a dalším technologickým účelům, například odstraňování případné námrazy na trolejích,“ uvedl vedoucí jednotky provoz autobusy DPP Jan Barchánek.
Trolejbus koupil podnik letos v květnu od Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP). Vyroben byl firmou Škoda Electric v roce 2005. Vůz pojme 30 cestujících. Váží 12.800 kilogramů a jezdí maximální rychlostí 65 kilometrů v hodině.
Na trase z Palmovky na Prosek podnik v minulosti testoval několik trolejbusů. Mezi nimi například vůz s vysunovací trolejí, jejímž prostřednictvím dobíjel svou baterii za jízdy.
DPP připravuje také elektrifikaci linky číslo 140 do Letňan a Miškovic nebo linky 119 na Letiště Václava Havla. V následujících týdnech vypíše DPP tendr na nákup nových trolejbusů, které budou v budoucnu na těchto linkách jezdit.