Článek
Cestující budou muset využít náhradní autobusovou dopravu XC. ČTK to dnes sdělila Hana Pohanová z odboru komunikace dopravního podniku (DPP).
Staniční zabezpečovací zařízení zajišťuje bezpečný provoz vlaků v tunelech metra a s jeho využitím řídí zaměstnanci DPP provoz. Staví tzv. vlakové cesty nebo přestavují výhybky. Zabezpečovací zařízení ve stanici Nádraží Holešovice bylo v roce 2002 první elektronické stavědlo, které DPP v metru instaloval. Technologie tak již neodpovídá moderním požadavkům.
„Po modernizaci získáme nový systém, který bude na stejné technologické úrovni jako poslední stavědla instalovaná na trase A v úseku Dejvice – Nemocnice Motol a který bude odpovídat požadavkům 21. století,“ uvedl Milan Pecka z DPP.
Jako náhradní doprava bude zavedený autobus XC, který pojede ze Sídliště Ďáblice přes Ládví a Kobylisy k Nádraží Holešovice a okolo Výstaviště a přes Strossmayerovo náměstí na Vltavskou. Upravené budou mít trasy tramvajové linky číslo 3 a 24.
DPP letos plánuje zmodernizovat zabezpečovací zařízení ještě v dalších stanicích metra. Zhruba za měsíc to bude ve stanici linky A Depo Hostivař a v červnu na konečné trasy C Letňany. Náklady na modernizaci elektronického stavědla v jedné stanici činí přibližně dva miliony korun.