Článek
Ve Velké dvoraně Katharina Grosse natáhla monumentální obrazy. Německá výtvarnice od devadesátých let nepoužívá štětce a pracuje průmyslovými pistolemi, jimiž vytváří promyšlené barevné tahy.
Po Aj Wej-wejově Zákonu cesty jde už o druhý projekt, který osobnost současného umění připravila přímo pro Veletržní palác. Komentovanou prohlídku výstavy najdete ve videu.
Zázračným obrazem zahájila Národní galerie výstavní sezonu. Otevřela pět nových expozic. Kromě Kathariny Grosse představila retrospektivu Marii Lassnigové, na které se podílela taky galerie Tate Liverpool. Pravidelný cyklus současného umění pak doplnila Španělka Patricia Dauderová, dále je ve Veletržním paláci k vidění obrazová poezie Radka Brousila a Johana Grimonpreze nebo site-specific dílo Lukáše Karbuse, jenž reaguje na filmovou tvorbu právě Marii Lassnigové.