Článek
V sobotu i v neděli bude doprava přerušovaná od 21:00. V neděli by měly dvacetiminutové uzavírky skončit do 10:00. Práce naplánované na noc z neděle na pondělí by měly být hotové do pondělních 07:00.
„Montáž nosníků na dvou nadjezdech mezi kilometry 88 a 83 proběhne přes dvě po sobě jdoucí víkendové noci. Na mostě v 88. kilometru bude usazeno 10 nosníků a na mostě na 83. kilometru 6 kusů. Vždy v době usazování nosníku bude dálnice na polovině, kde bude osazování probíhat, uzavřena. Poté bude provoz puštěn, než bude nachystaný další nosník,“ sdělila Iveta Štočková, mluvčí EUROVIA CS.
V noci z 20. na 21. června bude probíhat montáž nosníků na mostě na 88. kilometru. Na most bude usazeno celkem 10 nosníků. Přes každou polovinu dálnice 5 kusů. Práce začnou ve 21 hodin, kdy dojde k usazení prvního nosníku. Dálnice ve své levé části – z Brna na Prahu – bude 20 minut uzavřena. Následně bude provoz puštěn po dobu přípravy dalšího nosníku, takto celkem pětkrát na levé části dálnice a poté pětkrát na pravé části dálnice. Usazování je naplánované do desáté hodiny následujícího dne. Po dobu uzavření dálnice nebudou stanoveny objízdné trasy.
V noci z 21. na 22. června bude následovat montáž nosníků na mostě na 83. kilometru, kde dojde k montáži 6 nosníků. Akce se bude opakovat ve stejném režimu jako u mostu na 88. kilometru, jen k přerušení provozu dojde třikrát na pravé části dálnice – z Prahy do Brna – a poté třikrát na levé části. Tyto práce proběhnou v čase od 21 hodin 21. června do sedmi hodin 22. června.
„Prosíme řidiče, aby si svou cestu v uvedených termínech naplánovali a počítali s případným zdržením, které mohou krátkodobé uzavírky dálnice způsobit,“ dodala Štočková.
Modernizace dálnice D1 v úseku D1 EXIT 81 Koberovice – EXIT 90 Humpolec v délce 8,820 kilometru zahrnuje kompletní výměnu dvou mostů. Mosty byly odstraněny v březnu 2020. Hotové nové mosty budou na podzim 2020.
Součástí modernizace daného úseku je také oprava mimoúrovňové křižovatky Speřice a Humpolec. Úsek dálnice bude rozšířen a stávající asfaltový povrch bude nahrazen novým cementobetonovým. Součástí prací jsou činnosti ve středním dělícím páse, na inženýrských sítích, odvodnění dálnice, vodorovném a svislém dopravním značení. Dokončení prací se plánuje na podzim 2021.