Článek
Stavba mostu, který je na opravované trati mezi Lysou nad Labem a Čelákovicemi, trvala 19 měsíců.
Původní most nebyl v dobrém stavu a také jeho šířka už nevyhovovala aktuálním potřebám železniční dopravy. Nová nosná konstrukce je dlouhá 160 metrů a váží 1277 tun. Ve středu začne fungovat první traťová kolej v úseku Káraný – Čelákovice, naopak na druhé koleji je naplánována oprava. „Obdobně se práce vystřídají i na zastávce Čelákovice-Jiřina, kde se stavbaři přesunou z prvního na druhé nástupiště,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Obě nástupiště budou nově vyvýšená nad kolejemi tak, aby mohli cestující pohodlněji nastupovat do vlaků. Přibudou také bezbariérové přístupy, rozšířené přístřešky a poblíž by měla vzniknout cyklověž pro parkování bicyklů.
Po trati mezi Lysou nad Labem a Čelákovicemi budou po modernizaci vlaky jezdit rychlostí až 140 kilometrů v hodině, vzroste též kapacita dráhy. Úpravy začaly předloni, první část prací se týkala úseku z Lysé nad Labem do nově vybudované odbočky Káraný. Ta díky vložení čtyř nových výhybek umožňuje vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou. Opravené jsou i kolejiště, mosty a propustky. Kompletně hotovo by mělo být příští rok v lednu. Celkově bude modernizace stát přes 1,82 miliardy korun bez DPH, část nákladů pokryje evropská dotace.