Článek
Na přejezdu zůstal v roce 2015 mezi staženými závorami polský kamion, do kterého narazil vlak Pendolino. Nehodu tři lidé nepřežili, dvě desítky dalších utrpěly zranění. Polského řidiče soud poslal na 8,5 roku do vězení.
Na přejezdu, který řidiči často přejíždějí na červenou, se už testovalo několik doplňkových zabezpečovacích systémů. Od pondělního večera fungují dodatečná LED světla umístěná na samotné závory. „Břevnová svítidla svítí po celou dobu světelné výstrahy na přejezdovém zabezpečovacím zařízení. Břevnové svítilny přerušovaně svítí na všech břevnech, které řidič současně vidí. Kmitočet přerušování je stejný jako u červených světel výstražníků,“ řekl v úterý mluvčí správy Radek Illiaš.
Nebezpečí na kolejích.
Zatím podle něj není jasné, kolik instalace dalších světel stála. „Zařízení je stále v ověřovacím režimu, neznáme zatím konečné náklady,“ řekl. Podobné zařízení Správa železnic testovala loni na třech jiných přejezdech. Jejich funkci podle Illiaše hodnotila pozitivně i policie.
Na přejezdu ve Studénce závory v roce 2015 postupně uvěznily dva kamiony. V říjnu portugalský řidič včas zareagoval, těsně před příjezdem vlaku prorazil závoru a odjel. O několik měsíců dříve ale na přejezdu uvázl polský řidič, který vezl těžké plechy. Z přejezdu neodjel a do jeho kamionu narazil vlak. Nehodu tři lidé cestující v Pendolinu nepřežili, dvě desítky dalších utrpěly zranění. Polák od soudu odešel s trestem 8,5 roku vězení.
Problémový přejezd by měl ale zmizet postavením podjezdu. Projekt se připravuje. Stavba by měla stát 700 milionů korun.