Článek
Příští rok opraví navazující úsek mezi Šternberkem a Uničovem. Rychlost vlaků se díky modernizaci zvýší až na 160 kilometrů za hodinu. „Jde o první regionální trať, kde se bude jezdit takto rychle,“ sdělila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Mezi Olomoucí a Šternberkem bylo rekonstruováno kolejiště a devět přejezdů. U šesti z nich byla zvýšena úroveň zabezpečení a kromě světel mají také závory. Ve Šternberku byla rekonstruována nádražní budova. Má opravené vnitřní prostory i nové toalety pro veřejnost. Technici na nádraží instalovali nový informační a orientační systém. Budova má bezbariérový přístup, vznikla nová parkovací místa a stání pro kola.
Také v Bohuňovicích je nádražní budova zrekonstruována. Přístup do ní je nyní bezbariérový, cestující mohou využít nová WC, informační a orientační systém. U nádraží přibyla parkovací místa a stání pro kola. „Stavební práce se v příštím roce přesunou do úseku Šternberk a Uničov. S tím souvisí i výluka, která je plánovaná v období od března do října. Stavba na tomto úseku by měla skončit v prosinci příštího roku,“ dodala Friebová.
Celý úsek z Olomouce do Uničova měří téměř 30 kilometrů. „Stavba zahrnuje elektrizaci, rekonstrukci svršku, spodku a odvodnění a revitalizaci celkem devíti stanic a zastávek, které budou po skončení prací bezbariérově přístupné. Úpravy se také týkají vybudování nových přístřešků pro cestující, zřízení nového orientačního a informačního systému a osvětlení stanic a přístupových cest,“ uvedla Friebová.
Nástupiště a centrální přechody bude monitorovat kamerový systém, stejně jako vybrané frekventované přejezdy. „Vyšší bezpečnost provozu zajistí instalace evropského zabezpečovače ETCS,“ dodala Friebová. Rekonstrukce této železniční trati bude stát více než čtyři miliardy korun, část nákladů pokryje dotace z evropských fondů.