Článek
Skipasy chce středisko víc prodávat on-line, aby se kvůli covidovým kontrolám netvořily fronty u pokladen, řekli dnes novinářům zástupci areálu.
„Bohužel musíme zohlednit nárůst našich vstupů do ceny skipasů, obrovský nárůst cen energií, k tomu přichází míra inflace,“ řekl generální ředitel skiareálu Matěj Kratochvíl. Skipasy zdraží i další jihočeská střediska. Na šumavském Zadově o 15 až 20 procent. Areál Hochficht, který je na šumavské hranici s Rakouskem, zdražil jednodenní skipas o euro (25,4 Kč), dospělý za něj tak zaplatí 43 eur (1092 Kč), dítě do 15 let 21 eur (533 Kč). ČTK to již dříve řekli zástupci areálů.
„Do zimní sezony jdeme s úsměvem, doufáme, že bude. Nezříkáme se toho, že budeme něco kontrolovat, ale naším názorem je, že zodpovědnost (za bezinfekčnost) musí být primárně na klientech,“ řekl Kratochvíl. Skipasy chce areál prodávat hlavně on-line, aby lyžaři netrávili čas u pokladen. Středisko zřídilo samoobslužné pokladny, jež fungují bezkontaktně, rychlejší tak bude i odbavení.
Za poslední tři roky investovala skupina stovky milionů korun, například do nové sjezdovky, lanovky, posílila zasněžovací systémy, postavila i hotel s 96 pokoji, kde je většina dvoulůžkových pokojů. Nové jsou rovněž restaurace a cukrárna. Loni se skupina rozrostla o ubytovací a gastro služby. Díky této divizi vytvořila přes 40 pracovních míst. Teď zaměstnává skupina na hlavní pracovní poměr přes 150 lidí.
Lipenský areál, kde je 170 lyžařských instruktorů a lyžuje se na 13,5 kilometrech sjezdovek, navštívilo v předminulé sezoně kolem 150 000 lidí.