Článek
Cestující letící z londýnského letiště Gatwick čekalo na letišti nemilé překvapení. Kvůli poruše IT systému byla nucena správa druhého nejrušnějšího britského letiště vypisovat informace o letech fixou na tabule.
Ačkoliv samotné lety zřejmě porucha neovlivnila, několik lidí se podle agentury Reuters ke svým letadlům údajně nedostalo. Letiště z chyby viní poskytovatele datových služeb, britského operátora Vodafone. Ten jako chybu určil porušený optický kabel a nápravu označil jako hlavní prioritu. Na sociálních sítích si už ale společnost vysloužila kritiku za absenci záložního spojení.
Letiště Gatwick, nacházející se asi třicet kilometrů od metropole Británie, loni využilo 45,6 milionu cestujících. Kromě záložního letiště v případě krize na hlavním letišti Heathrow slouží pro obsluhu krátkých letů provozovaných low-costovými aerolinkami. Největším uživatelem letiště je britský dopravce EasyJet. Ten z celkového počtu cestujících přepravil více než třetinu.