Článek
„Úředníci jim proto tento postup vysvětlovali. Řada obyvatel využila online objednávek. Přetížená je telefonní ústředna,“ řekla mluvčí radnice Petra Nestávalová.
V úředních hodinách je volně přístupná pouze podatelna, v ostatních prostorách se lidé nemohou volně pohybovat, musí počkat na doprovod úředníků. Objednaní dostanou visačku s označením Návštěva. Úřad tak chce kontrolovat a regulovat počet lidí, kteří se budou pohybovat v budovách. V Českém Krumlově žije asi 13 000 lidí.
„První den, kdy úřad obnovil úřední hodiny, sem dorazilo velké množství lidí. Těm, kteří nevědí, že se musí objednávat, jsme postup vysvětlovali. Z čeho ovšem máme radost, je hojné využívání online objednávkového systému, do kterého bylo nově zařazeno více agend. Online rezervace ušetří čas klientům a usnadní práci i úřadu,“ uvedla mluvčí.
Radnice narazila na jedno technické omezení: telefonní ústředna neumožňuje spojit víc než 30 hovorů. Podle Nestávalové úředníci tento nápor chápou. „Po prvních dnech obnovení fungování úřadu se opět zklidní,“ míní mluvčí.
Na úřadu platí hygienická pravidla. Místa jako zábradlí, kliky, tlačítka na výtahu a další se několikrát denně dezinfikují. Na chodbách jsou také dávkovače s dezinfekcí na ruce. Určitá část úředníků stále pracuje z domova, aby se co nejvíc snížilo riziko přenosu koronaviru.