Článek
Správce trati dosud požadoval od kraje objednávku osobní dopravy. „Správa železnic změnila názor. Pokud kraj objedná dopravu i jen turistickou, nikoliv pravidelnou, je ochotna část Kozí dráhy ještě letos zprovoznit. Nevíme, jestli se tak s ohledem na situaci v souvislosti s epidemií stane, ale příští rok začnou vlaky na trati jezdit,“ uvedl náměstek hejtmana Ústeckého kraje Jiří Řehák.
Kozí dráha patřila mezi oblíbené lokálky v kraji. Po ukončení pravidelného provozu v roce 2007 vypravovaly turistické vlaky města a obce a také soukromé společnosti. Kozí dráha ale postupně chátrala. Nejprve přišla výluka v úseku od Chlumce na Ústecku po Oldřichov. Trať je tady částečně rozkradená, poničená a zarostlá náletovými dřevinami. V roce 2015 skončil i turistický provoz v úseku z Děčína do Telnice.
Mezi Děčínem a Telnicí by vlaky během víkendů a svátků mohly podle Řeháka jezdit od července. Do budoucna by linky mohly být v provozu i v zimě, protože u Telnice je lyžařské středisko. Během několika let by mohla být obnovena celá původní trasa z Děčína až do Oldřichova u Duchcova. Na trase leží Krupka, která je součástí regionu Erzgebirge/Krušnohoří, zapsaného na Seznamu kulturního a přírodního dědictví UNESCO. „Rádi bychom Krupku, kde bude hornické muzeum, propojili s dalšími oblastmi, a i tímto způsobem přispěli k revitalizaci kraje,“ uvedl Řehák.
Náklady na obnovu trati bude hradit Správa železnic, kraj zaplatí dopravu. Nyní poptává dopravce na dráhu, která v říjnu oslaví 150 let od založení.