Hlavní obsah

Na hospodách záleží! Britové se v online kampani zastali pohostinství

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační snímek.

Britové zaplavují sociální sítě příběhy o tom, proč jsou pro ně důležité jejich oblíbené hospody, výčepy a bary. To vše v rámci předvánoční kampaně #PubsMatter, která cílí na záchranu pohostinství zasaženého vládními opatřeními.

Článek

Brity letos čekají, podobně jako zbytek Evropy, přinejmenším trochu jiné Vánoce, než na jaké jsou zvyklí. Ve většině země se budou muset obejít bez návštěvy oblíbených hospod a restaurací. Omezit musí i počet svátečních návštěvníků. V zemi platí regionálně odstupňovaná opatření, podle nichž se jednotlivé oblasti řadí do stupně jedna až tři. V červených zónách, kde platí nejpřísnější omezení, jsou restaurace i bary uzavřené. Ve stupni dvě jsou sice otevřené, ale alkohol servírují jen k „vydatnému“ jídlu.

V reakci na vládní opatření spustilo Britské sdružení piva a hospod (BBPA) spolu s dalšími organizacemi, které se pohybují v pohostinství, online kampaň #PubsMatter, v jejímž rámci připomínají, jak důležitou roli hrají jednotlivé podniky napříč komunitami v celém Spojeném království. Soustředí se převážně na hospody, výčepy, kluby, bary a další podniky v pohostinství, které koronavirová opatření neúměrně zasáhla.

Každý, kdo se chce zapojit, má na Twitteru, Facebooku či Instagramu napsat drobný příběh o svém oblíbeném podniku, ve kterém zdůrazní, proč je pro něj důležitý. Organizace také vyzývají, ať lidé píší přímo britským poslancům.

„Ještě nikdy nebylo důležitější vyslat politikům jasnou zprávu,“ uvedl v tiskové zprávě mluvčí kampaně. „Současné podmínky poškozují nejen podniky, ale i jejich návštěvníky. Navzdory tomu, že se řada z nich za nemalé peníze pojistila, stovky z nich nemohou podle současných opatření otevřít. Hospody potřebují od vlády férové jednání a finanční podporu, aby vydržely i přes svátky.“

Vánoce jsou pro mnoho restauratérů a hospodských nejrušnějším obdobím v roce, letos se ale někteří z nich obávají o přežití.

Kromě získání podpory či znovuotevření podniků je cílem kampaně rozproudit debatu o tom, jak nezastupitelnou roli hrají hospody ve společnosti. Mimo oficiálních organizací za ní stojí i majitelé hospod, výčepů a barů či lidé, kteří pro ně vaří pivo. Argumentují tím, že hospody pečují o štamgasty, podílejí se na místních akcích, získávají peníze pro charitativní organizace a pomáhají v boji s osamělostí či nedostatkem sociálních kontaktů.

Studie provedená Oxfordskou univerzitou zjistila, že lidé, kteří pravidelně navštěvují místní hospodu či výčep, se cítí více společensky angažovaní, jsou spokojenější a mají tendenci víc věřit ostatním členům jejich komunity. Lidé, kteří nemají podnik, jež by navštěvovali pravidelně, svým sousedům spíše nedůvěřují a necítí se tolik součástí své komunity.

Kampaň vyzdvihuje i ekonomický přínos hospod a barů. Ve Velké Británii zaměstnávají nejméně 900 000 lidí, přičemž 40 % je mladších 25 let.

Svých milovaných hospod se na sociálních sítích zastaly už tisíce Britů. Kampaň běží do 16. prosince.

Doporučované