Článek
Firmy Zonky, Mutumutu nebo HoppyGo mají dvě věci společné. Stojí za nimi velké zavedené společnosti, konkrétně Home Credit, Komerční pojišťovna a Škoda Auto. A pro tyto velké hráče je stvořila start-upová dílna Creative Dock.
„Je několik důvodů, proč si velké instituce nevyrobí malý start-up na míru samy. Třeba mají IT zavalené řešením regulatoriky, která je ve finančním světě obrovská. Nebo se v případě neúspěchu nechtějí blamovat,“ popisuje zakladatel Creative Docku Martin Pejša. Než už rozběhnutou firmu odevzdá investorovi, trvá to i několik let a investice se pohybuje mezi 30 až 100 miliony korun.
„Klientům je předáváme až ve velikosti, kdy je v podstatě nemožné je jen tak zavřít,“ dodává Pejša.
Malý inkubátor, který vznikl před sedmi lety, dnes už působí v osmi dalších státech. Aktuálně otevírá pobočky v Rakousku a Švýcarsku. „Ne všechno můžete přenést z jedné země do druhé. Třeba kvůli pravidlům trhu. V Polsku rozjíždíme start-up s rovnátky, která objednáte online. To by například na jiných trzích neprošlo,“ vypráví Pejša.
Jak se malé kreativní firmě daří pronikat na čínský trh? V čem jsou Číňané technologicky napřed? A co stojí za podivuhodnými jmény firem, které tvoří? Podívejte se v rozhovoru s Martinem Pejšou, který je součástí magazínu Barvy byznysu.
Ekonomický pořad Byznys vysílá celoplošná Televize Seznam každý všední den v premiéře od 14:00 a v reprízách v 18:15 a 22:30.
Jak nás naladit? Jednoduchý návod najdete ZDE.