Článek
Německá skupina Volkswagen plánuje přeměnit továrnu své španělské značky Seat v obci Martorell poblíž Barcelony na závod zaměřený výhradně na elektromobily.
Místo Seatů by se podle ředitele společnosti VW Herberta Diesse ve Španělsku mohly začít vyrábět elektrické vozy Cupra. Konkrétně model Cupra Born by měla veřejnost spatřit už v letošním roce. Závod by se však zaměřil i na výrobu bateriových článků, napsala agentura Bloomberg. Diess o plánech společnosti informoval na svém účtu na sociální síti LinkedIn.
🇪🇸⚡️🔋 "Our plans are bold: Conversion of Martorell into a fully electric Carplant. Local Cell Production in Spain, Build up of Infrastructure for fast Charging and green energy.", writes our CEO @Herbert_Diess on @LinkedIn.
— Volkswagen Group (@VWGroup) March 7, 2021
⬇️ Read on here: https://t.co/iAoIQhtLWp
Jestli skupina dostane k přebudování továrny v Martorell zelenou, to se zatím neví. Nápad by totiž musela podpořit nejprve Evropská komise.
„Španělsko má velký potenciál stát se centrem e-mobility v celé Evropě,“ řekl Diess po setkání se španělským králem Felipem, premiérem Pedrem Sanchezem a ministrem průmyslu Reyesem Marotem Illerou v Martorellu. „Abychom toho dosáhli, potřebujeme podporu Komise,“ dodal a potvrdil, že premiér a španělský král nápad automobilky vítají.
Koncern má s elektromobilitou velké plány
Zdá se, že Volkswagen se do elektromobility pustil naplno. Konkrétně značka Volkswagen ze stejnojmenného koncernu v minulém týdnu oznámila, že plánuje do roku 2030 nabízet v Evropě plně elektrické vozy z celých 70 procent jejich výroby. Předchozí cíl byl 35 procent. Plán je součástí nové strategie nazvané Accelerate, kterou tato druhá největší automobilka světa z hlediska počtu prodaných aut dnes představila.
„Se strategií Accelerate zvyšujeme rychlost na cestě k digitální budoucnosti,“ konstatoval podle médií ředitel značky Volkswagen Ralf Brandstätter.
V Číně a ve Spojených státech má automobilka v úmyslu do roku 2030 podíl aut poháněných elektřinou zvýšit na 50 procent. Volkswagen se chce stát světovým lídrem v produkci elektromobilů.
„Ze všech hlavních výrobců aut má Volkswagen nejvyšší šanci, že ten závod vyhraje. Zatímco naši konkurenti jsou teprve v polovině cesty v přechodu k elektřině, my už jsme v digitální transformaci učinili značný pokrok,“ dodal Brandstätter.
Svou strategii musela s výhledem na přísnější emisní normy přizpůsobit řada automobilek. Značka Volkswagen dříve uváděla, že jen na evropský trh musí ročně dodat o 300 000 elektromobilů více. V poslední době se debatuje o tom, jak zajistit potřebné baterie, připomněla agentura DPA.