Článek
I přes zavřenou galerii mohou návštěvníci a kolemjdoucí objevit mladého autora, který ve svém díle často kriticky reaguje na společenskou situaci a politické dění. Pracuje s obecně známými symboly, véčko na znamení vítězství nebo zdvižený palec používaný na sociálních sítích však v jeho případě tvoří ruka obrovského imaginárního kostlivce. Výstava je volně přístupná denně do 9. dubna.
Plánovaná dvojvýstava Sóma Séma v Muzeu Kampa měla představit na přelomu roku Hoškovu tvorbu spolu s prací Petera Orieška. Nebylo to ale možné kvůli protiepidemickým opatřením. Muzeum proto nyní zpřístupnilo alespoň Hoškovu výstavu na nádvoří. Ten na sebe upozornil například plastikou Miloše Zemana, kterou reagoval na výsledky prezidentských voleb a na níž je podobizna prezidentovy hlavy posazena na široce rozteklém exkrementu.
Na výstavě na nádvoří jsou třeba dvě zmíněné plastiky Victory a Lajk. „Mé sochy, monumentální gesta v podobě kostry lidské ruky, socha Victory před budovou muzea na náplavce vyhlížející na Vltavu a Lajk na nádvoří muzea, mění v kontextu současné pandemické situace své původní symboly a umocňují tíživou situaci celé společnosti. Zároveň však vtipně, s nadsázkou a s ironií dávají silnou naději,“ uvedl Hošek. Byl by rád, kdyby jeho díla diváka přivedla k novému promýšlení už ustálených symbolů.
Další monumentální socha - gesto v podobě kostry lidské ruky se zdviženým ukazováčkem - je v současné době součástí uzavřené výstavy Vanitas v pražském DOX.
Kryštof Hošek vystudoval sochařství na Akademii výtvarných umění. Ve své sochařské tvorbě se věnuje primárně figurativním motivům. Vytváří monumentální realistické plastiky do veřejného prostoru, které se pohybují na hranici dekadence, karikatury a pop-artu a kriticky reagují na společenské a politické dění.