Článek
Když v roce 2013 přišel Musk s vizí Hyperloopu, byla veřejnost nadšena. Jihoafrický podnikatel ale začíná s menším kalibrem, tedy Loopem. První dvě míle takového tunelu pod městem jsou hotové, oznámil Musk na Twitteru. Zájemci se budou moci hned ve středu zadarmo svézt.
První úsek tunelu vede přes oblast Hawthorne, tedy pod střediskem Muskovy společnosti SpaceX. Tunel s průměrem 3,8 metru začíná mezi Dominguezovým kanalizačním kanálem a Crenshaw bulvárem.
První tunel společnosti The Boring Company měl být otevřen 10. prosince. Termín se ale o týden posunul.
A jak to bude fungovat?
Řidič automobilu, který se bude chtít dostat na druhou stranu města, zajede se svým vozem ke stanovišti speciálního podvozku pro podzemní magnetickou dráhu. Podvozek se s jeho vozem spustí pod zem. Tam, až jeho vozidlo dosáhne rychlosti zhruba 250 kilometrů v hodině, se zařadí mezi ostatní auta. V cíli pak budou nachystány výtahy, které vozidlo na podvozku vytáhnou na povrch. Nepůjde ale jen o výtahy. V koncových stanicích totiž budou i desítky autobusů a podvozků.
Losangeleským Loopem zatím budou jezdit jen speciální autobusy pro šestnáct cestujících. Cena jízdného bude pouhý jeden dolar.
The Boring Company získala v červnu také zakázku na vybudování tunelu mezi letištěm O’Hare v Chicagu a centrem města, a to v hodnotě přes miliardu dolarů.
A je toho víc. V kalifornském městě se kromě prvního tunelu začalo pracovat i na dalším. Tunel má zkrátit cestu baseballovým fanouškům na stadion Los Angeles Dodgers v Elysian Parku.
Muskovým snem je pak Hyperloopem propojit New York a Washington. Podle miliardáře neexistuje lepší způsob vyřešení dopravní krize, než právě přesunutí dopravy pod povrch.
Odborníci ale před jeho plány varují. Příliš mnoho děr v podzemí by mohlo konkrétně v Los Angeles vyvolat otřesy půdy.