Článek
Doprava bude nově vedena obousměrně po novém jízdním pásu ve směru z Liberce na Turnov, v každém směru tam bude jen jeden jízdní pruh, řekl dnes ČTK vedoucí odboru dopravy Libereckého kraje Jan Čáp. Ve špičkách se tam tak mohou tvořit kolony.
„Zatím je to tak povolené až do 15. prosince, kdy by měla přestavba mimoúrovňové křižovatky skončit,“ řekl Čáp. Podle původních plánů měly stavba a s ní spojená dopravní omezení skončit až v polovině příštího roku, krajští úředníci ale tak dlouhou uzavírku nepovolili. Křižovatka by měla být plně průjezdná už v závěru letošního roku. Kolem křižovatky se bude pracovat i v příštím roce, na silnici I/35 a I/65 by se ale měly podle Čápa dodělávat jen práce mimo vozovku, jako je třeba výsadba nové zeleně.
Křižovatku Rádelský mlýn postavili počátkem 70. let. Původně šlo o křížení silnice I. třídy se silnicí II. třídy, dnes je součástí mezinárodní silnice E442. Po silnici I/35 podle posledního sčítání denně projede přes 33 000 aut a po silnici I/65 přes 12 350 automobilů za den. Rekonstrukci křižovatka nutně potřebovala. Na rekonstrukci se pracuje od začátku března loňského roku, v dubnu pak zavřeli napojení na silnici I/65 směrem na Jablonec nad Nisou. Řidiči musí do Jablonce přes Liberec nebo Železný Brod.
Hlavním cílem přestavby za více než 408 milionů korun bez DPH je zvýšení bezpečnosti a odbourání úrovňového křížení, kde se stávaly dopravní nehody. V úterý začnou podle Čápa dělníci pracovat na demontáži svodidel a úpravách napojení, ve středu pak bude doprava převedena na nově vybudovanou část silnice. V dalších dnech pak budou práce pokračovat frézováním druhé půlky komunikace a demolicí jednotlivých částí přemostění. Na konci března podle Čápa skončí také některá omezení na okolních komunikacích v Rádle nebo Hodkovicích nad Mohelkou.