Článek
Je to Airbus A320 španělské společnosti Vueling. Důležité bylo vyřešit přepravu posádky letounu zpět do Španělska tak, aby nemusela zůstat v Česku v karanténě. ČTK to dnes sdělil mluvčí firmy Jaroslav Martínek.
Jak dostat zpět na domovskou základnu posádku, která letoun do údržby dopraví, bylo podle něj hlavním problémem přijetí letadla. Komerční lety jsou přerušeny, a pokud posádka opustí prostor letiště, musí povinně do karantény.
„Tento problém jsme nakonec vyřešili pomocí letounů kategorie byznys jet, konkrétně pražské společnosti Aeropartner, která má - za dodržení přísných podmínek - oprávnění létat i do rizikových zemí,“ uvedl generální ředitel Job Air Technic Vladimír Stulančák.
Podařilo se to naplánovat tak, že posádka airbusu mohla po přistání na letišti v Mošnově přejít jen několik metrů a ihned přestoupit do letadla, které ji přepravilo zpět do Barcelony. „Základem úspěchu operace bylo její přesné načasování. A samozřejmě také příslušná povolení jak z české, tak ze španělské strany. Let airbusu z Barcelony byl následně neustále monitorován, aby byl byznys jet v okamžiku přistání letadla od zákazníka připravený,“ uvedl Martínek.
Posádka se tak dostala domů bezpečně a v co nejkratším možném termínu. „Také touto cestou se společnosti Job Air Technic povedlo zajistit si práci na následující týdny. Pevně věříme, že se nám tímto způsobem podaří přilákat i další zákazníky,“ řekl Stulančák.
Uvedl, že současnou situaci způsobenou pandemií firma vnímá jako riziko pro své podnikání. „I proto činíme kroky, abychom si udrželi zakázky a díky tomu finanční stabilitu jak pro firmu, tak pro naše zaměstnance. Uvidíme, jak bude letecký byznys vypadat, až epidemie odezní, nicméně letecké flotily bude potřeba nadále udržovat,“ uvedl ředitel.
Pokud se budou letadla kvůli problémům některých leteckých společností převádět na jiné pronajímatele, může podle něj dokonce mošnovská opravna získat krátkodobě konkurenční výhodu, protože se na takzvanou těžkou údržbu spojenou se změnou pronajímatele letadel specializuje.
Letecká opravna Job Air Technic vznikla v roce 1993. V roce 2008 vybudovala firma údržbový hangár, který je největší ve střední Evropě. Letos otevřela druhý opravárenský hangár s dílenským, skladovým a administrativním zázemím.
Od roku 2016 je firma součástí průmyslové skupiny Czechoslovak Group, patří do její divize CSG Aerospace. V roce 2018 společnost Job Air Technic vytvořila tržby 543 milionů korun, za loňský rok činí obrat předběžně 670 milionů korun a EBITDA (provozní zisk před započtením úroků, daní a odpisů) dosáhne asi 70 milionů korun.