Článek
Moldava, která leží na hranicích s Německem, je oblíbeným cílem běžkařů a milovníků historie železnice. Nádražní budovu, která patří k největším drážním objektům v Čechách, koupila obec v roce 2016 od tehdejší Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) za 3,23 milionu korun. Po změnách ve vedení obce se zastupitelstvo rozhodlo v roce 2019 objekt prodat. Toto rozhodnutí nyní zastupitelé zrušili.
Obří nádraží naposledy využívali jako ubytovnu místní trhovci v roce 2010. Dávno předtím sloužilo drážním, celním, poštovním či policejním účelům. Teď by se mohlo stát centrem služeb pro turisty. Plánuje se mimo jiné obnova restaurace, která tu byla v provozu od 19. století. Součástí záměru je vznik prostoru pro drobnou řemeslnou výrobu.
Nádraží se nachází uprostřed tzv. Moldavské dráhy, historické trati vedoucí z Mostu do Freibergu. Na turisty oblíbenou trať, která je známá rovněž jako Teplický Semmering, navazuje přímý spoj z Děčína, Ústí nad Labem a Teplic.
Moldavská dráha na české a německé straně hor tvořila mezi lety 1885 až 1945 jeden celek, poté byl přeshraniční provoz přerušen. V současnosti se jedná o dostavbě osmikilometrového úseku na saské straně, aby se Moldava s německým Freibergem opět spojila. O propojení tratí a obnovu nádražní budovy usiluje skupina dvaceti českých a saských měst a obcí. Koordinátorem je Nadační fond Moldavská dráha/Teplický Semmering, který pomohl obci s registrací do programu brownfield Ministerstva průmyslu a obchodu. Obec má díky tomu možnost získat na sanaci budovy až 50 milionů korun. Finanční podíl obce na rekonstrukci představuje 2,5 milionu korun.