Článek
Dárky pro děti jsou o letošních Vánocích jako z příručky moderní společnosti. Hračky jsou teď hlavně genderově neutrální, děti mají především edukovat a pomáhat rodičům navazovat s dětmi rodinné pouto.
Modrá a růžová jako rozlišení mezi chlapcem a dívkou jsou teď považovány za zastaralé. Obchodníci se tak snaží vyhovět přáním rodičů a nabízejí hračky, se kterými si může hrát jakékoliv dítě, bez ohledu na pohlaví.
Podle majitelky obchodu ve West Hollywoodu Tary Recibergové je teď v módě mít vše v neutrálních barvách, jako je šedá, béžová nebo bílá. Lidé totiž nechtějí, aby byli rozeznáváni na základě pohlaví.
Dokonce i jednorožci, kteří jsou stále favority mezi dárky pro děti, musí být vyrobeni v neutrálních barvách. Velká poptávka je také hlavně po hračkách, které pomáhají dětem v rozvíjení jejich dovedností a potenciálů. Podle Recibergové je fenomén vzdělávání větší než kdy předtím. Důležité je pro děti i zapojení s rodiči, pokud rodiče dětem čtou, pomáhá to dětem více se s rodiči sblížit.
Ashlan Christopherová, majitelka obchodu ve Studio City, říká, že dnešní matky se často ujišťují, aby hračka reflektovala zdravý životní styl dítěte. Materiály nesmí obsahovat žádné vůně nebo jakékoliv toxické látky.
Dřevěné panenky vysoce postavených žen odhalují další společenské téma. Firma The Trailblazer, která panenky vyrobila, tvrdí, že takové hračky učí malé dívky tomu, že i ony mohou dosáhnout velkých věcí.
Podle americké Národní maloobchodní federace ale stále vedou mezi dárky pro dívky panenky. Pro chlapce vítězí lego.