Článek
Některé čínské e-shopy stahují z prodeje výrobky z dílny luxusní italské módní značky Dolce & Gabbana. Důvodem je její kontroverzní reklamní video s čínskou modelkou, která jí pizzu a těstoviny hůlkami. Podle kritiků video bagatelizuje čínskou kulturu a podporuje nelichotivé stereotypy.
Krize značky na čínském trhu, který je jedním z největších na světě, se navíc prohloubila kvůli urážlivým komentářům o Číňanech, jež měl na sociální síti Instagram psát spoluzakladatel Stefano Gabbana. Firma se omluvila a uvedla, že Gabbanův účet napadli hackeři. „Hluboce respektujeme Čínu a Číňany,“ uvedla značka.
Dolce&Gabbana apologizes. pic.twitter.com/eVLoHylnq6
— Dolce & Gabbana (@dolcegabbana) November 23, 2018
Kvůli kontroverzi vyzvaly čínské celebrity k bojkotu značky. Kromě omezení prodeje zboží v některých e-shopech, jako je například Taobao nebo JD.com, má kauza dopad i na módní přehlídky. Tu v Šanghaji zrušila italská firma sama.
Třebaže se značka D&G pokouší v Číně více prosadit, nejde o podle ČTK první faux pas, kterého se zde dopustila. Naposledy módní dům vzbudil rozhořčení na sociálních sítích reklamami, jež ukazovaly temné stránky čínské každodennosti.