Článek
Luxusní módní značka Chanel prohrála několikaletý soudní spor s technologickým gigantem Huawei, informovala stanice BBC. Logo, které chce Huawei použít pro některé své produkty v Evropské unii, podle rozhodnutí Tribunálu EU není podobné logu firmy Chanel.
„Tribunál zamítá žalobu podanou společností Chanel na zápis ochranné známky Huawei na základě toho, že dotčené ochranné známky si nejsou podobné,“ uvedl soud v tiskové zprávě.
Napětí mezi firmami započalo v září 2017. Společnost Huawei tehdy podala Úřadu Evropské unie pro duševní vlastnictví (EUIPO) žádost o registraci ochranné známky pro svůj počítačový hardware. Firma Chanel reagovala o čtyři měsíce později námitkou, podle níž měla ochranná známka Huawei příliš velké podobnosti s logy parfémů, kosmetiky, bižuterie a kožených oděvů, které francouzský módní dům prodává.
Úřad EUIPO námitku firmy Chanel zamítl v listopadu 2019 s tím, že loga podobná nejsou a spotřebitelé je nebudou zaměňovat. Francouzská společnost se proto obrátila k Tribunálu EU, sídlícímu v Lucemburku. Ten nakonec ve středu rozhodl ve prospěch firmy Huawei.
„Ochranné známky, kterých se týkal spor, si podobné nejsou. Známky se musí porovnávat v podobě, v níž jsou přihlášené a zapsané, aniž by se měnila jejich orientace,“ uvedli představitelé Tribunálu EU.
Vizuální rozdíly mezi oběma logy jsou podle soudců značné. „Ochranná známka společnosti Chanel má zaoblenější křivky, silnější linie a je orientovaná horizontálně, zatímco známka společnosti Huawei je vertikální. Soud proto dospěl k závěru, že jsou rozdílné,“ uvedli.
Francouzská módní značka se k situaci nevyjádřila. Proti rozhodnutí má ale ještě možnost se odvolat k Soudnímu dvoru Evropské unie, nejvyššímu unijnímu soudu.