Článek
Na modernizované trati se zvýší rychlost tramvají až na 80 kilometrů v hodině, což je o 20 kilometrů více než dosud. Trať představuje nejrychlejší tramvajové spojení lidnatých sídlišť Hrabůvka, Dubina a Bělský Les s centrem Ostravy. Jízda ze smyčky Dubina na zastávku Karolina v centru trvá zhruba 25 minut, nyní se doba jízdy zkrátí o půl minuty. „V součtu je to pak teoretická úspora až 235 hodin denně, a to při zohlednění kapacity vozidel vypravovaných na linkách číslo 1 a 10 a četnosti spojů na této trase,“ uvedla Šnoblová.
Součástí modernizace trati byla rekonstrukce trolejí, části kolejiště, přejezdu nebo montáž zábradlí u cyklostezky. Práce doprovázela výluka tramvajových linek 1, 6 a 10, která o víkendu skončí.
Tramvaje mohou v Ostravě jezdit osmdesátikilometrovou rychlostí už na třech úsecích. „Daří se nám zrychlovat jízdu na stále více tramvajových úsecích: Nová Ves Vodárna-Svinovské mosty, Důl Zárubek- Hranečník, teď nově trať v Ostravě-Jihu a nekončíme. Věříme, že i tato naše snaha jít neustále dopředu osloví i ty, kteří naší tyrkysovou MHD zatím nejezdí,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys.