Článek
Pětadvacetiletý Sládek podle odborníků patří k velkým nadějím české klavírní hry. Jako patnáctiletý na soutěži Talentinum si přál dostat se na zahraniční školu, dále se věnovat klavíru a koncertovat. Přání se mu splnila. Po absolvování AMU v Praze nastoupil k postgraduálnímu studiu v Londýně. „Je to mimořádně inspirativní prostředí, které člověka nutí na sobě pracovat,“ řekl Sládek.
Ani o koncerty nemá nouzi, pokud zrovna hudební provoz nebrzdí pandemie. S orchestrem hrál Sládek poprvé v deseti letech. Vystupoval například s Filharmonií Bohuslava Martinů Zlín, PKF – Prague Philharmonia a Filharmonií Brno. Aktivně se věnuje také komorní hře.
Právě koncertování před publikem pokládá Sládek za svůj hlavní „motor“ a motivaci, byť i hudba samotná a studium jednotlivých skladeb je naplňující a obohacující. „Největší zážitek mám vždy na pódiu, když vidím reakci publika, že si odnáší z koncertu nějakou emoci,“ uvedl Sládek.
K vůbec nejsilnějším hudebním zážitkům řadí vystoupení na soutěži v Campillos ve Španělsku, kde hrál Klavírní koncert č. 3 Ludwiga van Beethovena. V náročné pasáži koncertu náhle zhasla v sále světla a několik minut byla tma. Publikum ale rychle zareagovalo. Během pár vteřin celá první řada vstala a posvítila mobilními telefony na klaviaturu, aby mohl sólista bez přerušení pokračovat.
Čtvrteční koncert v brněnském Besedním domě zaznamenává Český rozhlas Vltava. Euroradio si rozhlasový záznam klavírního recitálu vybralo do své koncertní řady Top Young Performers.
Novákovu hudbu znal Sládek dosud jen málo, podobně jako většina klavíristů. Jen menší část Novákových skladeb pro klavír totiž vyšla tiskem, zbytek leží v archivu. Nyní je však Sládek v kontaktu s hudebním vydavatelstvím Toccata Classics v Londýně, pro které plánuje v příštích letech postupně nahrávat kompletní sólové klavírní dílo Jana Nováka.
„Je to hráčsky i posluchačsky vděčná hudba,“ uvedl Sládek. Kontakt s Novákovou tvorbou v rámci letošního ročníku festivalu Moravský podzim by se tak pro Sládka mohl stát osudovým setkáním.
Program doplňují kompozice Bohuslava Martinů, Nikolaje Metnera a Sergeje Rachmaninova.