Článek
Portál uLékaře.cz funguje jako odborná online poradna. Pacienti se na něj obrací s dotazy ohledně svého zdravotního stavu. Nově tuto službu mohou bezplatně využít pacienti Oborové zdravotní pojišťovny.
„Máme za sebou nějakých šest sedm týdnů spolupráce s OZP. Nejprve jsme to testovali a teď zveřejnili. Spolupráce funguje přes aplikaci Vitakarta, přes kterou si pacient vyžádá asistenční službu. Tím je napojen na nás a už to pokračuje standardně,“ popisuje Šebek.
Odpověď praktického lékaře je pak garantována do šesti hodin. „Většinou to ale zabere méně času. Dalším krokem je pak komunikace se specialistou, tam je ta doba delší, garantujeme ale 48 hodin.“
Se sílícím strachem z nákazy koronavirem roste i počet pacientů využívajících telemedicínu. „Lidé se snaží být spíše doma, a tak využívají naše služby. V Evropě je telemedicína oblíbená,“ říká Šebek. Jeho přáním je poskytovat tuto službu 10 milionům pojištěnců v České republice. Další pojišťovny by tak mohly časem přibýt.