Článek
Inscenování opery má různá specifika. „Přihodí se věci, které by se jinde nestaly. Třeba, že matku a syna hrají úplně stejně staří zpěváci,“ popisuje Magdalena Švecová, která režírovala nedávno premiérované 20. nastudování Figarovy svatby v Národním divadle. Stala se tak první ženou, která na přední scéně slavnou operu Wolfganga Amadea Mozarta nastudovala.
„Muži režiséři bývají autoritativnější. My máme víc empatie a soustředíme se na detaily. Taky umím třísknout do stolu, ale pak mě to začne mrzet,“ směje se původně vystudovaná houslistka a dcera uznávaného skladatele a dirigenta Jaroslava Krčky.
Pomohlo jí v kariéře, že pochází z hudební rodiny? Nebo na ni otcovi známí z branže často pohlížejí jako na tu malou Madlenku, kterou znali odmalička? Jak reagují operní hvězdy na vyšší nároky na herecké projevy? A dochází k velkým střetům mezi režiséry a dirigenty? I o tom v rozhovoru ve videu nahoře.