Hlavní obsah

Jak vyhrát auto v loterii, na kterou podnikatelé nadávají

Do Účtenkovky se přihlásíte přes počítač nebo mobilní telefon.Video: Petr Švihel

Ministerstvo oznámilo základní informace, jak hrát účtenkovou loterii. Hráči se budou muset zaregistrovat přes počítač nebo chytrý telefon.

Článek

Ministerstvo financí aspoň v základní podobě představilo účtenkovou loterii, která má podle jeho vize zvýšit oblibu elektronické evidence tržeb. Loterie začne 1. října. To je den, od něhož se lidé mohou registrovat a posílat účtenky, první slosování se chystá na 15. listopadu.

Ministerstvo financí informace k loterii dávkuje postupně. Nyní představilo, jak bude takzvaná Účtenkovka fungovat. Oznámilo, že ke hře bude třeba aspoň v základech znát virtuální prostředí, registrace bude možná jenom přes webové stránky nebo mobilní aplikaci.

Přesný návod, jak se registrovat nebo jak získat loterijní aplikaci, zatím na ministerstvu tají, chtějí to prozradit až koncem září.

Lidé budou moci přihlásit neomezený počet účtenek, ale musí dodržovat například pravidlo, že od jednoho obchodníka mohou denně zaregistrovat jednu účtenku. „Podnikatelé se proto nemusí obávat, že budou zákazníci uměle rozdělovat svůj nákup na více částí, aby zvýšili své šance na výhru,“ uvedla náměstkyně ministra financí Alena Schillerová.

Úřad plánuje ročně vyplácet výhry za 65 milionů korun, měsíčně by si soutěžící měli rozdělit zhruba 21 000 výher. Mezi výhrami bude i dvanáct automobilů SUV za zhruba 400 tisíc korun.

Účtenkovka je naplánována minimálně na rok a její další budoucnost se bude odvíjet podle toho, jak bude úspěšná. Co se tím přesně myslí, říká ve videu v úvodu tohoto článku ministr financí Ivan Pilný.

Vychází přitom i ze zkušeností sousedního Slovenska, které podobnou loterii spustilo v roce 2013 a kde po prvotním boomu zájem opadl.

Už před startem je patrné, že na loterii mají zcela odlišný náhled ti, kterým v reálném životě připravila největší potíže. Živnostníci totiž míní, že je založena na chybném principu. Ministerstvo podle nich mělo přemýšlet více o tom, jak pozitivně motivovat podnikatele, kteří jsou do EET zapojeni, než aby vytvářelo prostředí, v němž se ze zákazníků stane armáda kontrolorů.

Doporučované