Článek
Ministr své rozhodnutí označil jako záložní plán. Den předtím totiž antimonopolní úřad nařídil ministerstvu dopravy, aby nepostupovalo podle smlouvy uzavřené s CzechToll/SkyToll, ale platnost tohoto verdiktu odložilo o 12 měsíců.
Ministerstvo dopravy tak stojí před dvěma možnostmi. Jít do právního rizika a nechat od 1. prosince vybírat mýto CzechToll/SkyToll, nebo jít do možná ještě většího rizika a nechat dál mýto vybírat starou – mikrovlnnou – technologií firmy Kapsch.
Ministerstvo už uvedlo, že proti verdiktu ÚOHS podá rozklad, o němž bude rozhodovat šéf úřadu Petr Rafaj.
„Spuštění nového systému výběru mýta ohroženo není. Počínaje dnešním dnem zahajujeme přípravu nového transparentního zadávacího řízení, jehož předmětem budou služby provozu nového mýtného systému, který nyní dokončuje konsorcium CzechToll a SkyToll,“ uvedl ministr dopravy na svém facebookovém účtu.
Stát by tak v tendru hledal provozovatele v současnosti připravovaného mýta, který bude spuštěn od letošního prosince. Nešlo by tak o soutěž na zcela nový mýtný systém, jako tomu bylo u posledního tendru, ani o využití starého systému, který nyní provozuje Kapsch.
„Na základě dosavadních zkušeností s průběhem mýtného tendru jsem hluboce přesvědčen, že se ÚOHS mýlí a že v jím stanovené době 12 měsíců objektivně nelze připravit a realizovat takto složité zadávací řízení a předat provoz mýtného systému novému provozovateli,“ cituje agentura ČTK ministra Kremlíka.
SPUŠTĚNÍ NOVÉHO SYSTÉMU VÝBĚRU MÝTA OHROŽENO NENÍ!!️ Zákaz plnění smlouvy na nový mýtný systém, o kterém ve čtvrtek...
Zveřejnil(a) Vladimír Kremlík dne Pátek 27. září 2019
Stát tak podle všeho nevyužije nabídku, kterou mu v minulých dnech předložil současný správce mýta Kapsch. Rakouská firma státu nabídla provoz stávajícího systému pro případ, že by byla mýtná smlouva zrušena.
V loňském tendru na nový mýtný systém a jeho provozovatele zvítězilo konsorcium CzechToll/SkyToll. Uspělo v mýtném tendru s nabídkou 10,75 miliardy korun za desetiletý provoz. Proti průběhu tendru i platnosti mýtné smlouvy protestoval současný provozovatel Kapsch, který v soutěži neuspěl s nabídkou přes 13 miliard korun.