Článek
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybírá firmu, která úsek dlouhý 8,5 kilometru postaví. Začít stavět by se mělo v letošním třetím čtvrtletí. Odhadované náklady na stavbu jsou 2,4 miliardy korun bez DPH. Potrvá tři roky, zahrne deset mostů a jednu mimoúrovňovou křižovatku.
Duha napadla vedení trasy dálnice D3 v části Třebonín - Kaplice nádraží. Mluvčí Hnutí Duha Aleš Miklík loni ČTK řekl, že dálnice by měla vést tunelem, protože by to bylo ekologicky nejlepší. Hnutí vycházelo z odborného názoru, podle nějž je úsek z Českých Budějovic k hranicím s Rakouskem ekologicky nejcitlivější, a dává tak největší smysl vést D3 tunelem.
„Stavba má územní rozhodnutí, souhlas všech, kudy a jak má vést. Má všechna platná stanoviska, jak se má postavit a provozovat, aniž by ničila životní prostředí,“ řekl loni mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
V provozu je teď 70 kilometrů dálnice D3, která má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Měřit by měla 170 kilometrů. Celá D3 z Prahy k hranicím by podle premiéra Andreje Babiše (ANO) měla být hotová do roku 2028.