Článek
Věc byla proto 20. dubna postoupena na Ministerstvo dopravy a nyní se čeká na jeho verdikt o podaném odvolání, vyplynulo z informací na webu krajského úřadu.
Původní stavební povolení ministerstvo loni zrušilo, námitky proti němu tehdy podala mimo jiné společnost Davo Corporation, provozující autobazar, nebo firma Imoba z holdingu Agrofert, která vlastní nedalekou farmu Čapí hnízdo. Kraj, v jehož vedení je hnutí ANO, už dříve odmítl jakýkoli politický vliv na řízení o výstavbě obchvatu. Krajský úřad loni vydal podle ministerstva povolení k obchvatu v rozporu se zákonem, proto ho v odvolacím řízení zrušilo a věc vrátilo k novému projednání.
Nové stavební povolení krajský úřad vydal letos 13. února. Účastníci se v březnu seznámili s podaným odvoláním a minulý měsíc rozhodnutí včetně spisové dokumentace opět putovalo na Ministerstvo dopravy.
Přeložka frekventované silnice I/3 z Prahy na Tábor má být dlouhá 3,4 kilometru a počítá se s napojením na již postavené úseky okolo Tomic a Votic. Investorem je podobně jako u všech silnic první třídy Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Zejména v Olbramovicích se objevily obavy, že kvůli komplikacím se stavebním povolením se výstavba oddálí o několik let. To by mělo pro místní lidi nepříjemné následky. Středem Olbramovic každý den projíždějí desetitisíce aut, obchvat má obci ulevit od tranzitní dopravy. Krajský úřad tvrdí, že přeložka silnice I/3 je pro něj s ohledem na návaznost na výstavbu dálnice D3 dlouhodobou prioritou. Řízení se v minulosti zpozdilo mimo jiné kvůli úmrtí několika účastníků.